Adviseur Assetmanagement Thema Verhardingen (36 uur)

Een vrouw filmt met haar smartphone een wegennet.

Wij werken samen aan een
mooi en sterk Fryslân

Wy binne provinsje Fryslân. Wa bisto?

Het domein Provinciale Waterstaat (PW) is verantwoordelijk voor de instandhouding en het beheer van een kwalitatief goede en veilige infrastructuur in Fryslân ten dienste van de Mienskip. PW telt meer dan 200 medewerkers, verdeeld over 8 teams, die met grote toewijding samenwerken. De positie van  de adviseur Assetmanagement bevindt zich binnen het team Assetmanagement, waar op dit moment 10 collega’s werkzaam zijn.

Het team Assetmanagement (AM) vormt in het “kwalitatief, veilig en bereikbaar houden van de provincie” de basis van areaalbeheer; functioneel en doelmatig instandhouding van de assets en is volop in ontwikkeling. De Provinciale Waterstaat wil middels professioneel Assetmanagement een integrale aanpak en doelgerichte samenwerking waarborgen, waarbij er in transparante en onderbouwde keuzes, een afweging wordt gemaakt tussen prestaties, kosten en risico’s. 

Bestuurlijke ambities, wet- en regelgeving en bestuurswaarden worden vertaald naar Assetmanagement beleid en vormt daarmee de rode draad in het opstellen van handleidingen en procedures, plannen, programmeren en uitvoering van onderhoud. Middels data en informatiemanagement kunnen de resultaten gemonitord en geëvalueerd worden en vormen zij de basis voor een nieuwe onderhoudscyclus of bijstelling van beleid en standaarden. We zijn en blijven een “lerende organisatie”. 

Tegelijkertijd verandert het werkveld van Assetmanagement, denk aan automatisering, innovaties, circulariteit en duurzaamheid waarbij data- en informatiemanagement steeds belangrijker worden. 

Alle bovenstaande ontwikkelingen vereisen een professionalisering van Assetmanagement; vanaf beleid en programmeren, tot uitvoeren en evalueren. Met onze nieuwe visie “Duurzaam Blijven Verbinden” zullen we vormgeven aan onze Bestuurlijke ambities en compliant zijn aan alle Wet- en regelgeving. 

Een functie met impact
In funksje mei betsjutting

De positie van adviseur verhardingen bevindt zich binnen het team Assetmanagement, waar op dit moment 10 collega’s werkzaam zijn. Als adviseur verhardingen lever je een belangrijke bijdrage aan het veilig en bereikbaar houden van de wegen in de provincie Fryslân. Je adviseert, toetst en ondersteunt bij programmering, voorbereiding en uitvoering van wegenprojecten en fungeert als sterke sparringpartner voor het assetmanagementteam. Deze rol biedt een unieke kans om samen met het team impact te hebben op de veiligheid en kwaliteit van de infrastructuur en om een waardevolle bijdrage te leveren aan het succes van het domein Provinciale Waterstaat.

Het werk in de praktijk
It wurk yn de praktyk

  • Als adviseur verhardingen van de provincie Fryslân adviseer je over de te stellen (functionele) eisen aan de verhardingen voor zowel UAV als UAVgc-contracten. Je doet voorstellen voor de te realiseren verhardingsconstructies bij onderhoudsmaatregelen, nieuwe werken en bij reconstructies. Daarnaast zorg je samen met de assetmanager wegen voor het uitzetten en analyseren van weginspecties. 
  • Het zwaartepunt ligt hierbij op onze asfalt- en betonwegen, daarnaast heb je een adviserende rol over het raakvlak van de verhardingen met onze kunstwerken, duikers en afwateringsconstructies.
  • Hiervoor begeleid je samen met de projectleider de benodigde vooronderzoeken, je verzorgt zelf het ontwerp of beoordeeld de door de adviesbureaus, aannemers of opdrachtnemers aangeleverde adviezen en verhardingsontwerpen.
  • In de uitvoeringsfase beoordeel je de resultaten van de door de opdrachtnemers aangeleverde ontwerpen, bewijsmiddelen en certificaten, bedrijfsonderzoeken en adviseer de directie bij afwijkingen of ontstane problemen.
  • Actueel zijn de huidige opgaven met betrekking tot energie (CO2), duurzaamheid en circulariteit waar je als adviseur een rol hebt in het opstellen van ambities en het behalen van de gestelde ambities in relatie tot de wegaanleg en het wegonderhoud. Het materiaalgebruik en de levensduur van de gemaakte keuzes zijn hier belangrijke factoren in. Samen met de assetmanager en onze ketenpartners speel je een rol in de toekomstige ontwikkelingen op dat gebied.

Wie ben jij?
Wa bisto?

Wij kijken voor het team Assetmanagement uit naar een energieke collega die van afwisseling in zijn/haar houdt. Je bent doelgericht, je kunt goed prioriteiten stellen en hebt een proactieve werkhouding. Probleemstellingen kun je helder analyseren en je hebt een goed gevoel voor risico’s in het vakgebied. Je bent zelfstandig, maar kunt ook goed in een team werken. Hiernaast vinden we het belangrijk dat je affiniteit met infrastructuur hebt c.q. een uitvoerend bedrijfsonderdeel. Verder:

  • minimaal hbo-werk & denkniveau;
  • ervaring op het gebied van aanleg en onderhoud van asfaltwegen;
  • kennis van asfalt en de regelgeving rondom asfalt
  • gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen is een pré. 

Wat bieden wij
Wat biede wy

Je gaat werken binnen een team dat zich bezighoudt met diverse actuele thema’s en waar geen dag hetzelfde is. Verder is er binnen provincie Fryslân veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en is hybride werken in overleg mogelijk. Hiernaast krijg je:

  • Salaris van minimaal €3.644,44 en maximaal € 5.133,31 (schaal 10) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding. Heb je weinig ervaring in de functie en we komen uit, dan zal je starten je in een aanloopschaal 9.
  • Boven op je salaris ontvang je 22,37% individueel keuzebudget. Dit individueel keuzebudget kun je bijvoorbeeld inzetten voor extra verlof, fietsplan, bedrijfsfitness, lidmaatschappen van vakbonden, of gebruiken als extra spaarpot;
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van € 6.000 verdeeld over 5 jaar;
  • Een jaarcontract voor 36 uur met de mogelijkheid tot verlenging naar een vast dienstverband;
  • Vergoeding woon-werkverkeer voor fietsers en treinreizigers. Kom je met de auto? Dan hebben we een plekje voor je gereserveerd in de nabijgelegen parkeergarage;
  • Een informele en persoonlijke werksfeer, met veel ruimte voor eigen inbreng, en goede doorgroeimogelijkheden.

Reageren
Reagearje

Pas je in dit profiel en is je belangstelling gewekt? Dan ontvangen wij graag je CV en motivatie uiterlijk op zondag 1 september 2024. Graag laten we je alvast weten dat we ruimte in de agenda hebben gereserveerd voor de gesprekken op donderdag 5 september 2024.

Solliciteren

Meer informatie
Mear ynformaasje

Als je nog vragen hebt over deze functie kun je contact opnemen met Ümit Yasar Zorlu, Teammanager Assetmanagement, via 06 - 29 66 17 77. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Danique Akkerman, HR-medewerker, via 06 - 29 73 85 37 of mail naar d.akkerman@fryslan.frl.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is voor deze functie vereist.

Provincie Fryslân 
Provinsje Fryslân 

Werken bij de provincie Fryslân betekent werken bij een ambitieuze organisatie. Met ruim 1.000 collega’s maken we Fryslân mooi en sterk. Het resultaat voor de Friese samenleving staat voorop en daarnaast staat het werkgeluk van onze medewerkers centraal. Persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit, teamwerk en waardering zijn daarbij belangrijk. We werken in een moderne organisatie waar het resultaat voorop staat en samenwerking vanzelfsprekend is.

Fryslân heeft een uitgesproken eigen identiteit en die koesteren we. Daarom is tweetaligheid bij provincie Fryslân een basisprincipe. Foar dy ek?