Juridisch administratief medewerker Woo-Wep (32-36 uur)

Vrouw achter laptop op het Provinciehuis

Wij werken samen aan een open en transparant Fryslân

Wy binne provinsje Fryslân. Wa bisto?

De Wet open overheid (Woo) zorgt ervoor dat burgers recht hebben op informatie over alles wat de overheid doet. Provincie Fryslân streeft naar open en transparant werken, waarbij ze zoveel mogelijk informatie actief en digitaal publiceert. Het nieuwe Woo team coördineert dit proces, behandelt informatieverzoeken, optimaliseert het Woo-proces en bereidt de organisatie voor op het actief openbaar maken van informatie. Het team fungeert ook als ambassadeur voor openheid en draagt bij aan bewustwording hierover binnen de organisatie. Daarnaast implementeert het team de Wet elektronische publicaties (Wep), die vereist dat informatie die fysiek ter inzage wordt gelegd ook digitaal beschikbaar wordt gesteld.

Een functie met impact
In funksje mei betsjutting

Als juridisch administratief medewerker binnen het Woo-team van de provincie Fryslân speel je een cruciale rol in het streven naar openheid en transparantie binnen de overheid. Je houdt je onder andere bezig met het anonimiseren en uploaden van informatie zodat deze op grond van de Wep digitaal gepubliceerd wordt op op grond van de Woo openbaar gemaakt wordt. Mede hierdoor kan de provincie Fryslân actief informatie publiceren en een transparante werkwijze garanderen. Vanuit deze mooie rol draag je bij aan het vergroten van de bewustwording binnen de organisatie en werk je samen met diverse collega’s om dit te realiseren. Kortom, een uitdagende rol waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan een open en transparant Fryslân!

Het werk in de praktijk
It wurk yn de praktyk

Als juridisch administratief medewerker in het Woo-team speel je een cruciale rol bij de verwerking en publicatie van informatie. Je verzamelt, beoordeelt, anonimiseert en uploadt gegevens zodat deze volgens de Wep digitaal gepubliceerd of op grond van de Woo openbaar gemaakt kunnen worden.

Je werkt nauw samen met diverse afdelingen om de benodigde informatie te verzamelen en te toetsen aan de AVG, Woo en Wep. Je bepaalt aan de hand van 18 uitzonderingsgronden of informatie openbaar gemaakt moet worden of moet worden weggelakt. Hiervoor gebruik je anonimiseringssoftware.

Samen met je collega’s van juridische ondersteuning, de juristen en de webredactie zorg je ervoor dat de provincie voldoet aan de verplichtingen van actieve openbaarmaking.

Je taken omvatten onder meer:

  • Verzorgen van kennisgevingen van vergunningaanvragen en (ontwerp)besluiten in het Provinciaal blad, en het digitaal ter inzage leggen hiervan;
  • Samenwerken met de webredactie om informatie tijdig te publiceren;
  • Verzamelen, beoordelen en anonimiseren van informatie, waarbij je de afweging maakt tussen openbaarmaking en privacybescherming met behulp van een anonimiseringstool;
  • Fungeren als contactpersoon voor de Wet open overheid (Woo), waarbij je Woo-verzoekers en andere organisaties ondersteunt bij informatieverzoeken;
  • Opvragen van zienswijzen bij derde belanghebbenden en samenwerken met juristen voor toetsing aan de AVG, Woo en Wep;
  • Zorgen voor correcte registratie en archivering van informatie(verzoeken) volgens de Woo, en ondersteunen van collega's bij het gebruik van de anonimiseringstool;
  • Bijdragen aan continue verbetering van werkprocessen en bewustwording binnen de organisatie over openbaarheid van informatie.

Wie ben jij?
Wa bisto?

Je bent enthousiast, nauwkeurig en proactief, en je hebt een goed besef van werken binnen een politiek-bestuurlijke organisatie. Als teamspeler ben je flexibel en ondersteunend, zowel binnen als buiten de organisatie. Met jouw juridische en administratieve kennis kun je zorgvuldig aan dossiers werken, zowel zelfstandig als in teamverband. Goed plannen en overzicht bewaren zijn essentieel, gezien het werken met meerdere zaken en veel (digitale) informatie. Je bent voorstander van een open werkwijze en fungeert hierin als voorbeeld.

Hiernaast heb je: 

  • Minimaal een mbo+ opleiding;
  • Juridische affiniteit, bij voorkeur met privacy wetgeving;
  • Bij voorkeur enkele jaren relevante werkervaring;
  • Actuele digitale vaardigheden;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Kennis van het Fries is vereist of je bent bereid dit op korte termijn te leren. 

Wat bieden wij
Wat biede wy

Je stapt in een uitdagende rol binnen een dynamische en gedreven afdeling. Verder is er binnen provincie Fryslân veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Hiernaast krijg je:

  • Salaris van minimaal € 2.642,80 en maximaal € 3.702,39 (schaal 7) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
  • Boven op je salaris ontvang je 22,37% individueel keuzebudget. Dit individueel keuzebudget kun je bijvoorbeeld inzetten voor extra verlof, fietsplan, bedrijfsfitness, lidmaatschappen van vakbonden, of gebruiken als extra spaarpot;
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van € 6.000;
  • Een jaarcontract voor 32-36 uur met de mogelijkheid tot verlenging naar een vast dienstverband;
  • Vergoeding woon-werkverkeer voor fietsers en treinreizigers. Kom je met de auto? Dan hebben we een plekje voor je gereserveerd in de nabijgelegen parkeergarage;
  • Een informele en persoonlijke werksfeer, met veel ruimte voor eigen inbreng, en goede doorgroeimogelijkheden.

Reageren
Reagearje

Pas je in dit profiel en is je belangstelling gewekt? Dan ontvangen wij graag je CV en motivatie uiterlijk woensdag 24 juli 2024. Graag laten we je alvast weten dat we ruimte hebben gereserveerd in onze agenda’s voor sollicitatiegesprekken op maandagmiddag 29 juli 2024.

 

Solliciteren

Meer informatie
Mear ynformaasje

Als je nog vragen hebt over deze functie kun je contact opnemen met Annette Smeenk, Woo Jurist, via 06-25732052. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Danique Akkerman, HR-medewerker, via 06-29738537 of mail naar d.akkerman@fryslan.frl.   

Provincie Fryslân 
Provinsje Fryslân 

Werken bij de provincie Fryslân betekent werken bij een ambitieuze organisatie. Met ruim 1.000 collega’s maken we Fryslân mooi en sterk. Het resultaat voor de Friese samenleving staat voorop en daarnaast staat het werkgeluk van onze medewerkers centraal. Persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit, teamwerk en waardering zijn daarbij belangrijk. We werken in een moderne organisatie waar het resultaat voorop staat en samenwerking vanzelfsprekend is.

Fryslân heeft een uitgesproken eigen identiteit en die koesteren we. Daarom is tweetaligheid bij provincie Fryslân een basisprincipe. Foar dy ek?