Klacht indienen bij de Nationale ombudsman
Heeft u een probleem met de overheid? Of vindt u dat u onbehoorlijk bent behandeld door een overheidsinstantie? Dan kunt u terecht bij de ombudsman. U vraagt een onderzoek aan naar het gedrag van de overheidsinstantie in kwestie. Als de overheidsinstantie geen eigen ombudsvoorziening heeft, kunt u een verzoek indienen bij de Nationale ombudsman.
Omschrijving
Als u een klacht heeft, neemt u eerst contact op met de provincie. Vervolgens behandelt de provincie uw klacht. Bent u niet tevreden met het resultaat? Dan kunt u de Nationale ombudsman om hulp vragen. De Nationale ombudsman is onafhankelijk en geeft advies aan de overheid. Dus ook aan de provincie. De provincie hoeft dit advies niet over te nemen.
De Nationale ombudsman luistert naar u en onderzoekt uw klacht. Dit zijn voorbeelden waarbij de Nationale ombudsman kan helpen:
- Het duurt te lang voordat de provincie uw aanvraag of bezwaarschrift behandelt.
- Het duurt te lang voordat de provincie uw klacht afhandelt.
- U krijgt geen reactie op uw vraag of verzoek om informatie.
- U bent niet tevreden met de reactie op uw vraag of verzoek om informatie.
- U kunt de provincie niet goed (telefonisch) bereiken.
Lees meer over wat de Nationale ombudsman voor u kan doen op nationaleombudsman.nl.