Procesbeheerder (32-36 uur)

Een man staat met zijn armen over elkaar in een ruimte

Wij werken samen aan een
mooi en sterk provincie Fryslân

Wy binne provinsje Fryslân. Wa bisto?

Het team Assetmanagement vormt de basis voor het areaalbeheer van de provincie en richt zich op het kwalitatief, veilig en bereikbaar houden van assets. Dit team is volop in ontwikkeling. De Provinciale Waterstaat streeft ernaar om met professioneel assetmanagement een integrale aanpak en doelgerichte samenwerking te waarborgen, waarbij transparante en onderbouwde keuzes worden gemaakt tussen prestaties, kosten en risico’s.

Bestuurlijke ambities en waarden worden vertaald naar assetmanagementbeleid, wat de rode draad vormt in het opstellen van handleidingen en procedures, evenals in de planning, programmering en uitvoering van onderhoud. Door middel van data- en informatiemanagement kunnen de resultaten worden gemonitord en geëvalueerd, wat de basis legt voor nieuwe onderhoudscycli en bijstellingen van beleid en standaarden. We beschouwen onszelf als een "lerende organisatie."

Tegelijkertijd verandert het werkveld van assetmanagement door ontwikkelingen zoals automatisering, innovaties, circulariteit en duurzaamheid, waarbij data- en informatiemanagement steeds belangrijker worden. Deze veranderingen vereisen een professionalisering van assetmanagement, van beleid en programmering tot uitvoering en evaluatie. Met onze nieuwe visie “Duurzaam Blijven Verbinden” geven we vorm aan onze bestuurlijke ambities en zorgen we ervoor dat we compliant zijn met alle wet- en regelgeving.

Het werk in de praktijk
It wurk yn de praktyk

Als procesbeheerder ben je verantwoordelijk voor het analyseren, optimaliseren en beheren van onze interne processen. Je werkt intensief samen met diverse afdelingen en collega’s om de kwaliteit en efficiëntie van de werkzaamheden continu te verbeteren. Met jouw inzicht breng je processen helder in kaart, signaleer je knelpunten en draag je concrete oplossingen aan.

Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Het in kaart brengen, beschrijven en documenteren van zowel bestaande als nieuwe processen;
  • Opstellen van heldere werkinstructies;
  • Analyseren van processen en signaleren van verbetermogelijkheden;
  • Realiseren en monitoren van procesverbeteringen om effectiviteit te waarborgen;
  • Fungeren als aanspreekpunt voor procesvraagstukken binnen de organisatie;
  • Bieden van training en begeleiding aan medewerkers over nieuwe of gewijzigde processen;
  • Rapporteren van bevindingen en doen van aanbevelingen aan de teammanager.

Wie ben jij?
Wa bisto?

Voor deze rol zoeken we een procesbeheerder met sterke analytische vaardigheden en een passie voor continue verbetering. Je hebt een proactieve houding en werkt graag samen met verschillende teams om processen te optimaliseren. Je bent communicatief vaardig en in staat om veranderingen helder over te brengen, waarbij je altijd op zoek bent naar oplossingen. 

Hiernaast beschik je over:

  • Afgeronde mbo 4 opleiding in een relevante richting, zoals bedrijfskunde of vergelijkbaar;
  • Ervaring in procesbeheer of een vergelijkbare functie, is een pré;
  • Analytisch sterk en gericht op continue verbetering;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Wat bieden wij
Wat biede wy

  • Salaris van minimaal €2.970,49 en maximaal €4.170,46 (schaal 8) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding; 
  • Een jaarcontract voor 32-36 uur met de mogelijkheid tot verlenging naar een vast contract;
  • Boven op je salaris ontvang je 22,37% individueel keuzebudget (IKB). Dit individueel keuzebudget kun je bijvoorbeeld inzetten voor extra verlof, fietsplan, bedrijfsfitness, lidmaatschappen van vakbonden, of gebruiken als extra spaarpot;
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en een opleidingsbudget van € 6.000;
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder pensioenopbouw via pensioenfonds APB, collectieve verzekeringen en een laptop en telefoon;
  • Volledige vergoeding woon-werkverkeer voor fietsers en treinreizigers. Kom je met de auto? Dan hebben we een plekje voor je gereserveerd in de nabijgelegen parkeergarage;
  • Een goede balans tussen werk en privé. Binnen provincie Fryslân kennen we flexibele werktijden en laat het werk het toe, dan kun je ook thuiswerken. 

Reageren
Reagearje

Past deze baan bij jou? Dan ontvangen wij graag je CV en motivatie uiterlijk zondag 5 januari 2025. 

Solliciteren

Meer informatie
Mear ynformaasje

Als je nog vragen hebt over deze functie kun je contact opnemen met Ümit Yasar Zorlu, teammanager Assetmanagement, via 06 - 29 66 17 77. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Danique Akkerman, HR-medewerker, via 06 - 29 73 85 37 of mail naar d.akkerman@fryslan.frl

Provincie Fryslân
Provinsje Fryslân

Werken bij de provincie Fryslân betekent werken bij een ambitieuze organisatie. Met ruim 1.000 collega’s maken we Fryslân mooi en sterk. Het resultaat voor de Friese samenleving staat voorop en daarnaast staat het werkgeluk van onze medewerkers centraal. Persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit, teamwerk en waardering zijn daarbij belangrijk. We werken in een moderne organisatie waar het resultaat voorop staat en samenwerking vanzelfsprekend is.

Fryslân heeft een uitgesproken eigen identiteit en die koesteren we. Daarom is tweetaligheid bij provincie Fryslân een basisprincipe. Foar dy ek?