Werkvoorbereider/Assistent-projectleider (36 uur)
Wij werken samen aan een
mooi en sterk provincie Fryslân
Wy binne provinsje Fryslân. Wa bisto?
Het domein Provinciale Waterstaat (PW) is verantwoordelijk voor de instandhouding en het beheer van een kwalitatief goede en veilige infrastructuur in Fryslân. PW telt meer dan 200 medewerkers, verdeeld over 8 teams, die met grote toewijding samenwerken. De positie van de werkvoorbereider /assistent-projectleider wegen bevindt zich binnen het team Vakspecialisten van Provinciale Waterstaat, waar op dit moment ca. 16 collega’s werkzaam zijn. Het team levert de technische input in projecten en onderhoudswerken. Vanuit de verschillende teams binnen PW vormen we projectteams die de projecten voorbereiden en realiseren.
Een functie met impact
In funksje mei betsjutting
Als werkvoorbereider/assistent-projectleider draag je direct bij aan het verbeteren van de infrastructuur en de leefomgeving van Fryslân. Jouw werk zorgt ervoor dat mensen veiliger en sneller van A naar B kunnen reizen en je draagt bij aan een duurzamer en toegankelijker Fryslân. In deze rol werk je aan onderhoudswerken en projecten die de mobiliteit in de regio bevorderen, terwijl je betrokken bent bij de technische voorbereidingen, het beheren van tijdlijnen en het samenwerken met diverse belanghebbenden.
Als je een passie hebt voor civiele techniek, duurzaamheid en je graag wilt helpen bij het verbeteren van wegen en fietspaden in Fryslân, dan is deze positie een mooie kans om het verschil te maken!
Het werk in de praktijk
It wurk yn de praktyk
In deze veelzijdige functie speel je een centrale rol bij het voorbereiden van onderhoudswerkzaamheden en projecten binnen de civiele infrastructuur. Je werkt nauw samen met projectleiders, assetmanagers, contractbeheerders, vakspecialisten, externe bureaus en andere interne en externe stakeholders. Er liggen diverse uitdagende projecten en onderhoudswerkzaamheden klaar die onder jouw begeleiding worden voorbereid.
Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Begeleiden van knelpuntenanalyses met betrekking tot ondergrondse infrastructuur, inclusief het afstemmen met net- en wegbeheerders;
- Afstemmen met interne en externe stakeholders;
- Opstellen van contractdocumenten, ramingen, technische tekeningen, enzovoort;
- Controleren en beoordelen van door derden opgestelde contractdocumenten, ramingen, technische tekeningen, enzovoort;
- Begeleiden van het opstellen van contractdocumenten en risico-inventarisaties;
- Voorbereiden en begeleiden van onderzoeken in de conditioneringsfase;
- Inventariseren, afstemmen en aanvragen van benodigde vergunningen;
- In voorkomende gevallen het vervangen van de projectleider.
Wie ben jij?
Wa bisto?
We zoeken een energieke en proactieve professional met uitstekende communicatieve vaardigheden, een gestructureerde en planmatige werkwijze, en een sterk zelfstartend vermogen. Je bent creatief, neemt graag initiatief en durft noodzakelijke veranderingen of verbeteringen aan te dragen. Daarnaast werk je graag in teamverband en ben je iemand die projecten daadkrachtig oppakt en succesvol afrondt.
Hiernaast beschik je over:
- Hbo werk- en denkniveau, met ervaring in wegreconstructies en asfaltonderhoud;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare, relevante werkervaring binnen een vergelijkbare functie;
- Kennis en ervaring met verschillende contractvormen, zoals UAV-gc, bouwteam en RAW;
- Goede beheersing van softwarepakketten zoals Microsoft Office, AutoCAD en GWW-Bundel/Bakker&Spees;
- Ervaring met het opstellen van bestekstekeningen, RAW-bestekken en kostenramingen volgens de SSK-systematiek.
Wat bieden wij
Wat biede wy
- Salaris van minimaal € 3.644,44 en maximaal € 5.133,31 (schaal 10) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek, afhankelijk van ervaring en opleiding;
- Een jaarcontract voor 36 uur met de mogelijkheid tot verlenging naar een vast contract;
- Boven op je salaris ontvang je 22,37% individueel keuzebudget (IKB). Dit individueel keuzebudget kun je bijvoorbeeld inzetten voor extra verlof, fietsplan, bedrijfsfitness, lidmaatschappen van vakbonden, of gebruiken als extra spaarpot;
- Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en een opleidingsbudget van € 6.000;
- Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder pensioenopbouw via pensioenfonds ABP, collectieve verzekeringen en een laptop en telefoon;
- Volledige vergoeding woon-werkverkeer voor fietsers en treinreizigers. Kom je met de auto? Dan hebben we een plekje voor je gereserveerd in de nabijgelegen parkeergarage;
- Een goede balans tussen werk en privé. Binnen provincie Fryslân kennen we flexibele werktijden en laat het werk het toe, dan kun je ook thuiswerken.
Reageren
Reagearje
Past deze baan bij jou? Dan ontvangen wij graag je CV en motivatie uiterlijk zondag 12 januari 2025.
Solliciteren
Meer informatie
Mear ynformaasje
Als je nog vragen hebt over deze functie kun je contact opnemen met Ike Dekker, teammanager Vakspecialisten, via 06 - 43 16 32 13. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Danique Akkerman, HR-medewerker, via 06 - 29 73 85 37 of mail naar d.akkerman@fryslan.frl.
Provincie Fryslân
Provinsje Fryslân
Werken bij de provincie Fryslân betekent werken bij een ambitieuze organisatie. Met ruim 1.000 collega’s maken we Fryslân mooi en sterk. Het resultaat voor de Friese samenleving staat voorop en daarnaast staat het werkgeluk van onze medewerkers centraal. Persoonlijke ontwikkeling, vitaliteit, teamwerk en waardering zijn daarbij belangrijk. We werken in een moderne organisatie waar het resultaat voorop staat en samenwerking vanzelfsprekend is.
Fryslân heeft een uitgesproken eigen identiteit en die koesteren we. Daarom is tweetaligheid bij provincie Fryslân een basisprincipe. Foar dy ek?